Publicația germană Motor 1, specializată pe piața auto, a realizat un interviu cu CEO-ul companiei Dacia Renault, Denis Le Vot. Concluzia nemților este mai degrabă un avertisment transmis marilor jucători din industria auto locală: au trecut zilele când o Dacia nouă costa sub 10.000 de euro!
În privința planurilor de viitor, Le Vot anunță că Dacia va merge e linia tranziției spre mobilitatea electrică prin dezvoltarea de soluții EV la prețuri accesibile.
Șeful Dacia Renault anunță că gigantul francez caută să își consolideze poziția în piața de mașini destinate persoanelor cu bugete mici și medii.
„După lansarea modelului Jogger, vor urma Dacia Bigster și alte două vehicule. În paralel, Dacia va continua să reducă costurile și să beneficieze de pe urma dublării volumului global al platformei CMF-B, la toate mărcile, a cărui producție va ajunge la două milioane de unități până în 2030”, a spus Le Vot.
Modelul Jogger (Dacia hibrid) va fi disponibil începând cu primăvara anului 2023, devenind prima mașină de familie cu transmisie automată. În 2024, Dacia și-a propus să lanseze un nou model de Duster, care va fi urmat de un SUV mai mare, în 2025. Din câte se pare, aici ar fi vorba despre modelul Bigster lung de 4,60 metri.
Denis Le Vot a mai anunțat că Dacia Sandero va rămâne în gamă până în jurul anului 2029, dar în mod constant va beneficia de o optimizare. Din 2030, Dacia Sandero ar putea avea un succesor electric.
„Euro 7 ni se impune tuturor. Este un lucru bun? Nu cred, pentru că există alte modalități de economisire a CO2. Obținem deja o valoare foarte bună a CO2 de 115 grame pentru Jogger, cu propulsie GPL. Veți vedea că electrificarea va veni treptat, când va fi necesar, dar nu înainte. Cred că mai mult sau mai puțin toată lumea este de acord că până în 2030 jumătate din piața europeană va fi electrică. Electrificarea va veni într-un anumit ritm, dar niciunul dintre noi nu știe sigur” – Denis Le Vot
Cum nu toți clienții din Europa au acces egal la stații de încărcare, nu putem vorbi, la nivelul UE, de o piață omogenă a mașinilor electrice. În plus, nu oricine își permite să plătească în jur de 40.000 de euro pentru o mașină electrică nouă.
Jurnaliștii de la Motor1 scriu că au apus zilele când o Dacie nouă costa mai puțin de 10.000 de euro. „La prețurile pe care le oferim, puteți opta cu ușurință pentru toate extra-urile. În mixul de echipamente pe care îl comercializam, echipamentele de top reprezintă 65%, la Jogger chiar și 70%”, a explicat Le Vot.
În prezent, la calculele făcute, șefii companiei se așteaptă ca profitul operațional al Dacia să crească undeva spre 15%.